Wednesday, November 21, 2012

Buat Duit Dengan FCPO!

Assalamualaikum wbt.

Aduh.. Boring sungguh asyik post pasal SCAM nih.. Nak buat macam mana.. Semakin hari semakin banyak Skim Cepat Kaya baru yang muncul.. Kalau tak diberi amaran dan kesedaran makin ramailah yang akan terjebak.. InsyaAllah saya akan teruskan perjuangan ini untuk memastikan orang kita tidak terjebak dalam skim-skim yang merosakkan ini..

Sebagai alternatifnya, saya ingin memperkenalkan anda kepada satu cara mudah untuk buat duit. Ini betul-betul punya dan sah di sisi undang-undang. Kalau betul caranya, pendapatan anda boleh jauh berganda-berganda melebihi pendapatan dalam Skim Cepat Kaya yang ada di pasaran.. Bayangkanlah, hanya dengan modal RM 3,000 sahaja, anda boleh mendapat sehingga RM500 atau lebih dalam satu hari secara konsisten setiap hari! Menarik bukan?

Spesifikasi Produk FCPO boleh dilihat di laman web Bursa Malaysia

FCPO adalah singkatan bagi Futures Crude Palm Oil iaitu Pasaran Hadapan Minyak Sawit Mentah. Instrumen pelaburan ini adalah termasuk dalam kategori Derivatives yang diniagakan secara sah di Bursa Malaysia. Barang dagangan yang diniagakan ialah Minyak Kelapa Sawit Mentah yang ada digunakan dalam pelbagai produk harian kita, daripada sabun mandi sehinggalah ke minyak masak.

Berbeza dengan urusniaga komoditi yang biasa, komoditi yang diniagakan di Pasaran Hadapan tidak dihantar kepada pembeli secara terus. Komoditi tersebut akan dihantar kepada pelanggan pada satu tarikh di masa hadapan misalnya dalam tempoh sebulan, dua bulan atau tiga bulan akan datang daripada tarikh pembelian. Urusniaga sebegini adalah diharuskan syarak bagi barang-barang selain emas dan perak yang tidak boleh bertangguh. Urusniaga ini dipanggil forward contract dan biasa kita gunakan dalam banyak hal. Antara tujuan kita menggunakan kontrak ini ialah untuk memastikan kita mendapat barangan tersebut pada harga yang kita kehendaki pada hari ini.

Namun begitu terdapat sedikit perbezaan antara futures contract dengan forward contract. Perbezaan tersebut adalah seperti berikut:

  • Barang dagangan yang diurusniagakan telah ditentukan spesifikasinya dari segi kuantiti dan kualitinya
  • Urusniaga hanya boleh dilakukan melalui Exchange atau Bursa
  • Perlu meletakkan pembayaran awal ataupun deposit untuk melakukan urusniaga. Duit yang perlu disediakan ini dipanggil initial margin
  • Pembayaran penuh hanya akan dilakukan apabila tempoh kontrak telah matang dan sebelum produk fizikal dihantar kepada pembeli

Bagi satu kontrak FCPO barang dagangan yang diniagakan ialah 25 tan metrik minyak sawit mentah. Initial margin ialah sebanyak RM7,000. Jadi bagaimana kita nak buat untung daripada FCPO ini?

Caranya ialah dengan melakukan urusniaga Open dan Close sebelum tempoh kontrak matang. Contohnya dengan Beli pada harga rendah dan Jual pada harga tinggi (Buy Long). Dan yang menariknya, kita boleh Jual dulu pada harga tinggi dan Beli semula pada harga rendah (Short Sell). Jadi tak kira apa jua keadaan market, kita boleh buat untung! Dengan syarat analisis kita betul dan urusniaga kita betul seperti yg kita analisis.

Namun begitu sekiranya kita telah Beli 1 kontrak (1 lot) FCPO dan simpan sehingga tarikh matang, maka kita terpaksa membayar harga penuh (harga 1 kontrak x 25 tan) dan menerima produk fizikal. Atau sekiranya kita tidak mampu maka kita akan dipaksa untuk jual semula kontrak tersebut dan menanggung kerugian atau menerima keuntungan. Jadi untuk mengelakkan hal ini berlaku, biasanya kita akan berurusniaga bagi kontrak FCPO bulan ketiga yang masih lambat lagi tempoh matangnya.

Kontrak FCPO yang diniagakan di Bursa Malaysia

Berapa kali kita boleh berurusniaga? Terpulang pada anda.. Anda boleh berurusniaga beberapa banyak kali dalam sehari, atau berurusniaga sekali sehari atau seminggu, atau berurusniaga sebulan sekali atau beli dan simpan sahaja. Sekiranya anda hanya ingin melabur dalam sehari (intraday) margin yang diperlukan hanya RM3,000 untuk 1 lot. Tapi jika anda ingin simpan dua tiga hari atau lebih, maka marginnya ialah RM7,000 untuk 1 lot.

Berapakah keuntungan yang boleh kita perolehi? Sebenarnya jika kena caranya, kita boleh mendapat keuntungan berganda-ganda. Ini kerana sekiranya untung RM1 (1 point) harga kontrak FCPO, setiap tan metrik minyak sawit mentah di dalam kontrak tersebut akan untung RM1. Ini bermakna untung 1 point harga kontrak, kita akan mendapat untung RM25. Inilah yang dipanggil Leverage. Dan harga kontrak FCPO boleh berubah-ubah dalam range 20 point dalam masa satu hari. Jika untung nasib dan ada trend, harga boleh cecah sampai 40 point. Bayangkan jika betul analisis kita dan kita masuk tepat pada masanya, sehari kita boleh dapat rm500 - rm1000 untuk 1 lot sahaja.

Contoh trade. Short 20 point dan Long 20 point. Total 40 point (RM1000) untung dalam masa sejam lebih sahaja! 

Namun begitu, apa-apa pun pelaburan yang hendak kita ceburi perkara pertama yang perlu kita invest ialah ILMU. Kerana dalam medan FCPO ini ramai yang berjaya buat duit, dan ramai juga yang telah kecundang. FCPO diakui oleh otai-otai futures antara market yang paling volatile di dunia selepas Minyak Mentah dan Emas. Oleh itu ilmu memang wajib ada. Ilmu yang paling penting adalah Technical Analysis, Psychology of Trading (cara kawal emosi) dan Money Management. 3 bidang ini perlu kita kuasai untuk menjadi seorang Trader FCPO yang berjaya. Kalau anda malas nak belajar rajin-rajin 3 subjek ini, maka FCPO bukanlah perniagaan yang sesuai untuk anda. Lebih baik anda terus makan gaji, kerja part time atau berniaga secara kecil-kecilan. Ia lebih selamat daripada menanggung risiko kerugian yang besar, kerana kalau untung 1 point RM25, rugi 1 point pun RM25 juga.

Akhir kata, bolehlah difikirkan alternatif urusniaga FCPO ini yang jauh lebih baik berbanding Skim Cepat Kaya. Kalau rugi pun puas hati sebab kita tahu sebab apa kita rugi dan kita boleh control kerugian kita. Wassalam.

86 comments:

  1. terbaik la Abu

    ReplyDelete
  2. hehe.. ni la yang aku nak share dengan ko.. tak sempat2 lg..

    ReplyDelete
  3. Neeza6:47 PM

    Salaam,

    Saya berminat nak belajar pasal FCPO ni. Dengan siapa boleh saya berguru. Secara teori nya memang saya pernah belajar..tapi praktiknya belum lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam,sy shah boleh asap 0174820575 ni page saya https://www.facebook.com/sniperxtrade/.100% teknikal analisis

      Delete
  4. actually short selling dalam Islam adalah ditegah ie Haram.. dalam FCPO ni kita ada pilihan untuk short selling (ie buy contract Short)... di mana kita belum own lagi CPO tapi dah jual dah.. ini sangat bertentangan dengan prinsip islam dimana seseorang itu hanya boleh menjual barang yang telah dimiliki olehnya.. jadi over all.. FCPO boleh buy Long sahaja.. buy short tak boleh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk pengetahuan tuan, isu tersebut telah dijawab oleh Majlis Penasihat Syariah Suruhanjaya Sekuriti. Jadi tak perlulah risau. Boleh rujuk link ini, http://slconf.uaeu.ac.ae/prev_conf/2007/papers/60.swf

      Delete
    2. Salam tuan1 link tersebut tidak dapat lawati. Ada link lain tak?

      Delete
  5. Anonymous4:54 PM

    saya berminat dengan fcpo ni..cume xtau nk start dari mane n bgaimana..sila bagi tunjuk ajar

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tuan, sila PM saya di Facebook.. Mokhzani Mokhtar

      Delete
  6. Anonymous1:20 AM

    Kenapa tak jumpa dlm fb?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. ataupun tuan boleh email saya di mokhz6[at]gmail.com

      Delete
  7. Anonymous10:35 AM

    ini tak syari'ah pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kata tak syariah? Sila berikan hujah dan dalil.

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Assalam.. sy hanya ingin berkongsi satu peluang pelaburan yang menarik untuk anda.. pelaburan jual beli minyak yang memberikan pulangan untung sehingga 600% setahun.. ini merupakan peluang baru .. org cakap.. makanan panas2 sedap di makan.. kalau dibiarkan lama2 sejuk dah x sedap.. untung akan diperolehi selepas 15 hari waktu bekerja.. sy tidak menjanjikan jutaan ringgit.. tp untung minimum rm300 dan maksimum rm3600. .. itu PASTI.. kepada yang berminat utk tahu dgn lbih lanjut.. dan jika anda rasa rezeki anda ada di sini.. boleh la PM sy.. insyaallah sy dpt membantu anda.. PM sy di Facebook sy.. Eidil Morra...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Futurebarrel tak payah le. Dah jelas2 SCAM. Skim Cepat Kaya.

      Delete
    2. Kenapa,dah check ker

      Delete
    3. Hello Semua orang,
      Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Encik Osman Loan Firm untuk jumlah pinjaman perniagaan sebanyak $ 250,000, Kemudian saya diberitahu tentang langkah Meluluskan jumlah pinjaman saya diminta, selepas mengambil risiko lagi kerana saya begitu banyak terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan untuk kejutan terbesar saya, jumlah pinjaman Telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam tempoh 24 jam perbankan Tanpa sebarang tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Kerana saya Telah terkejut i adalah yang pertama untuk menjadi mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan apa-apa jumlah pinjaman & anda yang terletak di mana-mana negara, saya akan memberi nasihat boleh menyentuh Mr Osman Loan Firm melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

      BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
      Nama pertama ......
      Nama tengah .....
      2) Jenis Kelamin: .........
      3) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .........
      4) Tempoh Pinjaman: .........
      5) Negara: .........
      6) Alamat Rumah: .........
      7) Nombor Telefon: .........
      8) Alamat e-mel ..........
      9) Pendapatan Bulanan: .....................
      10) Pekerjaan: ...........................
      11) Yang laman web adakah anda di sini tentang kami .....................
      Terima kasih dan salam mesra.
      E-mel Derek osmanloanserves@gmail.com

      Delete
  10. Saya nak join minggu depan,jadi boleh ke beritahu saya kenapa ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. futurebarrel adalah scam yang jelas.

      Delete
  11. Salam.
    Saya sangat berminat dengan futures sebagaimana tuan utara diatas.
    Bagaimanakah saya boleh contact tuan?saya berharap agar dapat menimba ilmu dari tuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh hubungi saya di mokhz6[at]gmail.com

      Delete
  12. Anonymous10:34 PM

    Brapa modal minimum yg diperlukan untuk mulakan pelaburan

    ReplyDelete
    Replies
    1. modal minimum ialah separuh daripada harga kontrak penuh, iaitu rm3500

      Delete
  13. Si Penjual
    Sim Altel.....
    Pekej internet Rm 48, 2 Gb, 3 Bulan....
    Sungguh jimat.....
    Support 4G....

    Berminat ???
    Inbox saye......

    http://minimeter.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Anonymous1:43 PM

    assalamualaikum mcmne dgn crude oil atau brent oil dalam foreign market?halal ke tidak?

    ReplyDelete
  15. Anonymous12:49 PM

    salam tuan.. bleh bg acc fb tuan? atau pun tuan add saya @kayz khairul.. tq tuan.

    ReplyDelete
  16. Anonymous11:49 PM

    Tak semudah itu untuk dapat duit dari FCPO. FCPO terlalu volatile. Boleh untung sekelip mata, boleh rugi sekelip mata. Kalau tak mentally ready untuk rugi, boleh jadi gila...

    ReplyDelete
  17. check daily live Bursa Malaysia Stock Tips and make money from your investment.

    ReplyDelete
  18. yang berminat nak belajar FCPO...bole whatsapp : 019-4650774...Kami buat bengkel dan personal coaching di sekitar Kuala Lumpur..

    Like page ini di FB : www.facebook.com/jomprofitdibursamalaysia

    Blog ini khas untuk education trader fcpo : http://jomprofitdibursamalaysia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. terima kasih tuan untuk perkongsian ini..sangat bermanfaat bagi saya sebenarnya.sbb saya mmg tak tahu lansung pasal fcp ni..

    sila la lawati blog saya juga di sini yer ..info kepada yang mencari maklumat tentang forex malaysia: teknik forex malaysia dari itabletz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous3:53 PM

      fatwa kebangsaan dah umum forex adalah haram sebab riba'

      Delete
  20. I read each and every point you mentioned and as a beginner I think this points should be kept in mind before trading.

    ReplyDelete
  21. mcm mane pula dgn CPOtrading.com?

    ReplyDelete
  22. Assalam....nk tye jgak psal CPOtrading.....

    ReplyDelete
  23. Anonymous2:15 PM

    Ya saya juga inginkan kepastian pasal CpoTrading.com. syarikat ini mendakwa sebagai satu platform membuat pasaran hadapan (fcpo), dimana pelabur hanya perlu keluarkan modal, dlm mada 12 hari bekerja akan dibayar komisen antara 15% hingga 30% mengikut jumlah modal yang dilaburkan. Kalau ikutkan analisi web syarikat iaitu CpoTrading.com. laman web tersebut merupakan laman web yang bru diwujudkan 9 bulan yang lalu, server berada di singapura dan pelawat yang berkunjung di laman web tersebut 100% dari malaysia.. pihak tuan ada x apa2 maklumat berkaitan syarikat ini.. saya bimbang andai syarikat ini merupakan satu skim penipuan baru , adakah ada pihak yang boleh menyiasat syarikat ini...mohon pihak tuan bagi penjelasan secepat yang mungkin.,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous9:48 AM

      cpo tipu...dato nadem dah lari.....kalu betoi2 nak yg sah buat fcpo...

      Delete
  24. Baik punyd starting Bagi hadith.. dah. Nama MLM, mmg akan tetap tindas org bwh.. haram gak jadinye x kire short ke. Long

    ReplyDelete
  25. Anonymous3:24 AM

    Yg mencoba blh test..dgn risk 100% ,..tiada jaminan n kompom..atas berani popit dan hangus shj..

    ReplyDelete
  26. Anonymous3:26 AM

    Kita udah sedia maklom kajian sejarah ceo dan penganjornye..

    ReplyDelete
  27. Anonymous3:30 AM

    Ikut alasan awal hingga bln ogos 2016 shj..sambutan hangit, payment cantek ..lanjut 3 thn dan seterusnya 5 tahon..entahla...apa2 blh jadi..yer idak?

    ReplyDelete
  28. Anonymous3:37 AM

    Jk nak join utk suka2.. Blh sajer kut...jk utk serius 100%.. Sgt2 merbahaye ..jk berani risk 100% ..boleh..jk x sanggop terima..jgn..tiada siapa blh paksa..haq masing2..hari ni masok...esok mgkin sj blh tutup dan lari ..itu shj

    ReplyDelete
  29. Anonymous3:40 AM

    Hari ni masuk..esok tutup..? Jgn salahkan sesapa..ia 12 hari adlh RISIKO 100%.. JGN main2..this kes very2 serious..no joking2.. Hanya yg berani hangos shj blh join..:-) !!!

    ReplyDelete
  30. Anonymous5:54 AM

    Tolong jgn join cpo 12 hari...jk kamu tiada duit lebihan..

    ReplyDelete
  31. Anonymous6:00 AM

    Adkh pamarintah dan para sapotnya...duduk dan ikut dgn cara yg betol..?

    Bagaikan pemakan daging babi tadi?

    ReplyDelete
  32. Account cpo dh x blh bukak, apa cerita, dh bungkus ke?

    ReplyDelete
  33. Anonymous1:56 PM

    Cpo 12hari ni mcm ne ek.nk try tp xth pe2.spe2 yg da join blh bg pandangan x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous1:59 PM

      Pandangan saya jgn join la.. risiko sgt.. tkut xsempat pulang modal..kalau sempat ok la.. sbb syarikat nie pun samar2 lagi.. drg xde dedahkan apa2 mklumat pun.. like lesen syarikat,siapa top managament pun xdidedahkan.., drg nie siap ugut lg ahli2 yg da join spaya jgn diiklankan di mne2 media sosial spt fb, ect... ahli2 juga dilarang membuat fitnah psl bnm, nmpak sgt drg takut dgn bnm .. pd pandanagn saya nie money game yg kononnya membuat palaburan fcpo... bnyk sgt skg nie skim2 yg mcm nie. Skim2 yg mcm nie biasa berselindung disebalik pelaburan emas, forex dan mcm2 lagi la... kalau blh baik elakkan, lagipun dlm islam mana blh kita join pelaburan yang menjanjikan kadar pulangan ttap..kalau ini money game, duit yang kita dpt dikira haram.. sbb duit yang diperolehi pusingan modal org2 yg baru join...berkat xberkat.. halal haram kita harus ambil peduli jgk.. jgn la join membabi buta shaja.. elok siasat dulu.. buat kajian dulu..apa2 pun atas diri sendiri la kalau nak join pun.. apa2 risiko tanggung sendiri.. ini sekadar perkongsian dan pandangan.. ahli2 cpotrading @ crudepalmoiltrading.com jgn marah.. hihihi..

      Delete
  34. Anonymous4:42 PM

    Pn Yanie: MEMO


    Salam sejahtera
    Perkembangan mesyuarat seluruh ajen bersama barisan admin cpo dan dato.

    Dimaklumkan bahawa, berikut adalah keputusan yang telah ditetapkan utk kesejahteraan bersama semua trader dan syarikat :


    1. Pusingan kontrak setiap trader tidak lagi tertakluk kepads terma ' selama-selamanya'.
    Setiap trader akan mempunyai pusingan tertentu sehingga kontrak masing2 berakhir mengikut kiraan berdasarkan nilai masing2 berasaskan kiraan berikut:

    10mt dan 5mt akan dibayar bonus sehingga 10 kali pusingan sahaja.

    2 mt akan dibayar bonus sehingga 11 kali pusingan sahaja

    1mt akan dibayar bonus sehingga 12 kali sahaja.

    Setelah pusingan masing2 sudah mencapai bilangan pusingan terakhir, hanya bonus akhir akan dibayar tanpa pulangan modal.

    Untuk itu, setiap trader perlu membeli kontrak baru sebelum tempoh tamat berakhirnya kontrak terdahulu dgn nilai yg lebih besar daripada nilai kontrak asal.

    Pengaktifan kontrak baru mesti dalam tempoh 48 jam. Jika tidak, sponsor akan berubah secara automatik kepada syarikat dan trader berisiko utk kehilangan network.

    2. Butang stop extend tidak lagi berfungsi kepada kontrak yang sudah mencapai 3 kali bayaran bonus. Masuk kali ke 4, trader sdh tidak blh membatalkan kontrak.
    Stop extend atau stop contrak hanya boleh digunakan jika kontrak blm mencapai 3 kali bayaran bonus.

    3. Butang aduan juga tidak boleh digunakan oleh trader melainkan melalui agent sahaja utk mengelakkan hal overpaid / aduan bertindih berlaku

    4. Nilai bonus masih tidak berubah samada L1, L2 atau L3.

    5. Semua trader yang telah mencapai pusingan kontrak maksima ( antara trader terawal ) diberi tempoh sehingga 8hb April 2016 untuk memperbaharui kontrak masing-masing.

    Harap maklum

    Crude Palm Oil Trading Sdn Bhd
    [7:48AM, 4/3/2016] Pn Yanie: Sy jelaskan di sini terlebih dahulu bahawa perbincangan semalam bonus yg tertunga tetap akan di jelaskan dan dibayar Secepat yg Mungkin mengikut tarikh2 yg tertinggal... Masalah kelewatan lambat adalah kerana tarikh2 yg lewat Atau tidak dpt payment adalah kerana Serva down pada tarikh2 yg tidak dpt tu ... Jadi pihak syarikat sedaya upaya membayar balik ...

    2. Punca kelewatan pembayaran balik adalah kerana ... byk Kali sistem down dan complain yg di buat menjadilah company terdouble paid kpd trader... Dan kebanyakan trader berdiam Diri company kerugian 20juta ... Hanya segelintir kecik Sahaja yg membayar balik Kepada company ... Tetapi company cuba inject modal utk membayar Kepada semua trader ...

    3. Dato menekan kan disini untuk bersabar dia berkata dia tidak akan lari jangan Risau ... Cuba Bagi masa untuk menyelesaikan masalah yang ada...

    4. Untuk memastikan company boleh Pergi jauh dan Tanpa terover paid pada trader company di nasihatkan Oleh penasihat kewangan untuk membuat tempoh hayat pusingan pembayaran bonus di antara 10-12 Kali pusingan Sahaja supaya company sentiasa mempunyai modal yg cukup untuk meneruskan operasi syarikat supaya boleh Pergi jauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous7:08 PM

      Pn Yanie. Apa dah jadi? Website down. Dengar citer dah tutop bungkus

      Delete
  35. Anonymous4:49 PM

    Ni info terbaru Dari Pn Yanie ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous9:57 AM

      aku sampai hari ni xterima apa2 pun...aku invest rm8k lebih... tarikh hari ni 18.04.2016... dalam group wasup dah jadi kelam kabut, huru hara dah.... mcm2 alasan konon nak bg sejuk hati kami.... padahal dato nadem dah cabut lari dahhh woooiiii....hgpa tak kesian ka org2 yg bergolok bergadai semata mata nak join cpo trading ni? aku tak tau la nanti kat akhirat hg pa jadi lagu mana.... Allah maha berkuasa...ingat tu woi!!!!!!

      Delete
  36. Anonymous12:06 PM

    Hehehe ayat terlebih bayar kepada trader......teringat aku kepada penipuan syarikat 2kali.com. ayat lebih kurang jg iaitu terlebih bayar kepada pelabur dan akan berusaha bayar kepada pelabur semula. Akhurnya tutup jua syarikat penipu tu dan lari lesap dgn wang pelabur lain. Hati2 jgn pisang berbuah 2 kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12:08 PM

      Heheheh macam mana syarikat boleh bodoh sangat sampai terlebih bayar,alasan je ni untuktutup syarikat dan larikan duit. Lepas ni putih mata la korang.......

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Anonymous9:51 AM

      penipu..... dato nadem dah cabut...bukak company baru.... sini boleh la hg lari...akhirat esok hg jawab la...

      Delete
  37. Anonymous10:45 PM

    Website down. Apa pun tak ada. Pusingan apa lagi dia nak cakap nie?! Pusing kepala ada la. At least bayar balik modal. Tak lari konon..

    ReplyDelete
  38. CPOtrading... Skim Cepat Kaya Mutalib Lahanat... Berselindung disebalik FCPO..
    Nak harom ko Talib!!!!

    ReplyDelete
  39. CPOtrading... Skim Cepat Kaya Mutalib Lahanat... Berselindung disebalik FCPO..
    Nak harom ko Talib!!!!

    ReplyDelete
  40. cpo penipu....btter jgn msk 70% dr all staff hotel sy smua dtipu gara2 cpo...mmg jilake btollh

    ReplyDelete
  41. asslm...sesiapa yg memerlukan khidmat guaman blh ctct cikta 0176933116

    ReplyDelete
  42. saya nak tanya , ok memang betul CPO memang harus tetapi , apa hukumnya sekiranya boker ade berikan special margin /leverage contohnya dengan modal rm 3000 dah boleh trading @ masuk market . Sebab setahu saya satu lot bursa dah tetapkan harga rm 6000. bab ni saya confius sikit .

    ReplyDelete
  43. Saya seorang pemberi pinjaman pinjaman peribadi yang mempunyai semua yang diperlukan untuk menjadi pemberi pinjaman tulen i memberi pinjaman yang terbaik untuk pelanggan saya pada kadar faedah rate.The yang sangat mudah untuk pinjaman ini adalah 3% .saya memberi pinjaman kepada individu awam dan swasta. jumlah maksimum i memberi di dalam pinjaman ini adalah $ 1,000,000.00 USD mengapa jumlah minimum i memberi keluar ialah 5000.for maklumat lanjut hubungi email osmanmoneynservice@gmail.com
    Maklumat Penuh Anda:
    Nama penuh :………
    Negara: .............
    menyatakan: .............
    Seks: .............
    Alamat ............
    Tel: .............
    Pekerjaan: ...... ..
    Jumlah yang diperlukan: ............
    Tujuan Pinjaman: ...... ..
    Tempoh Pinjaman: ............
    Nombor telefon :………
    Kenalan e-mel: osmanmoneynservice@gmail.com

    ReplyDelete
  44. Assalamu Alaikum,
    Mustapha Mahmood Finance is a responsible finance provider offering cash loans minus the paperwork, long wait times, hidden fees and fine print. At Mustapha Mahmood Finance, we aim to revolutionize the way people access personal/business loans. We offer 100% shariah compliant loans to both Muslims and non Muslims. Contact us today for a free quote. Thank you!email:
    mustaphamahmoodfinaid@gmail.com

    ReplyDelete


  45. Do you need an urgent loan we offer worldwide loan to who in need of loan the business opportunity you having being looking for is here again. email us now at: qmank011@gmail.com
    LOAN APPLICATION FORM
    1) Full Name:
    2) Gender:
    3) Loan Amount Needed:.
    4) Loan Duration:
    5) Country:
    6) Home Address:
    7) Mobile Number:
    8)Monthly Income:
    9)Occupation:
    )Which did you here about us.

    Best Regards.

    ReplyDelete
  46. Hello, Adakah anda memerlukan pinjaman dari syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya maka hubungi kami sekarang untuk kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau untuk kegunaan kakitangan. kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 3%, Hubungi kami melalui e-mel:
    homeloan1011@gmail.com

    (1) Nama Penuh
    (2) Alamat Penuh
    (3) Negara
    (4) Umur
    (5) Pekerjaan
    (6) Beritahu nombor telefon
    (7) Seks:
    (8) Jumlah Pinjaman yang diperlukan:
    (9) Tempoh Pinjaman

    Email kami di: homeloan1011@gmail.com

    ReplyDelete
  47. Mendapatkan pinjaman hari ini @ 2% kadar faedah dan menghidupkan semula perniagaan anda tanpa tekanan. Kami menawarkan jumlah pinjaman dari $ 3,000.00 kepada $ 20,000.000.00, e-mel kami sekarang untuk maklumat lanjut mengenai pinjaman yang anda perlukan. sila hubungi kami di: gloryloanfirm@gmail.com bersama-sama dengan maklumat di bawah.
    {Lengkapkan borang di bawah pinjaman}
    Nama anda: ===========
    NEGARA: ===========
    NEGERI ===========
    ALAMAT: ===========
    JANTINA: ===========
    JUMLAH DIPERLUKAN: ===========
    TEMPOH: ===========
    NOMBOR TELEFON: =========== =============
    akaun yang lebih baik daripada syarikat-syarikat yang sah.
    Hubungi kami melalui e-mel kami: gloryloanfirm@mail.com

    ReplyDelete
  48. ATTENTION

    My name is Mr Osman Ibrahim,I am a private lender who give out loan to private and corporate individuals. Have you been turned down by so many banks? Do you need finance to establish your business? Do you need finance for the expansion of your business? Or do you need a personal loan? ? contact us now:: osmanmoneynservice@gmail.com

    BORROWERS DATA FORM
    1)YOUR NAME:
    2)SEX:
    3)YOUR COUNTRY:
    4)YOUR OCCUPATION:
    5)YOUR MARITAL STATUS:
    6)PHONE NUMBER:
    7)MONTHLY INCOME:
    8)ADDRESS:
    9)PURPOSE:
    10)LOAN REQUEST:
    11)LOAN DURATION:

    BARRACK LAWSON FINANCE FIRM
    contact us now:: osmanmoneynservice@gmail.com
    Best Regards
    Mr Osman Ibrahim

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum Sesiapa yang berminat bleh like panpage kami Sniperxtrade team 'Pakar Komoditi Cpo'https://www.facebook.com/sniperxtrade/

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum Sesiapa yang berminat bleh like panpage kami Sniperxtrade team 'Pakar Komoditi Cpo'https://www.facebook.com/sniperxtrade/

    ReplyDelete
  51. BERITA BAIK

    Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk bermula?
    Saya pengarah Nadira Muhammad Loans Limited,
    Perkhidmatan pinjaman Nadira Muhammad adalah lesen kredit pelaburan undang-undang, kami menawarkan
    Pinjaman kepada Individu dan perniagaan dan menyediakan
    Perkhidmatan dan pelaburan yang boleh dipercayai untuk tahap pelanggan / calon
    Dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%, dengan jumlah minimum pinjaman dari
    (3000 $ / € / Rp) untuk jumlah pinjaman maksimum ($ 700 miliar $ / € / Rp) dengan
    Tempoh 1 tahun hingga 25 tahun. Hubungi kami dengan syarikat
    E-mail di: Nadiramuhammadloancompany@gmail.com

    Misi syarikat ini adalah untuk menyediakan individu dan syarikat
    Pertubuhan diri sendiri
    Memenuhi keperluan mereka, berharap dan membantu meningkatkan jiwa kita
    Dan komuniti mereka. Perlu pinjaman prom? Sekitar
    48 jam perkhidmatan penuh untuk pelanggan kami.

    Saya berharap dapat bertanya kepada anda secepat mungkin untuk bermula
    Seketika, kami bersedia untuk melayani anda
    Cari pinjaman yang berminat untuk mengisi borang permohonan di bawah gaji

    ReplyDelete
  52. ahmads12:36 PM

    Terkini aslmkm, sape2 yang menjadi mangsa penipuan cpotrading.com datuk nadim punya.........saya ada tanya dengan PPIM tentang mangsa pelaburan, ada yang bagi tahu PPIM tidak dapat membantu jika mangsa penipuan cpotrading yang melaporkan ke PPIM hanya sorang dua,........maka harap mana-mana mangsa penipuan cpotrading.com milik mudtalib ismail buat laporan ke PPIM agar mereka dapat buat tindakan selanjutnya......setidak2nya kita berusaha dahulu dan kita minta bantuan dari pihak yang pakar dalam memberi bantuan

    ReplyDelete
  53. Halo,
    Nama saya Marcia Retnawati dari Batan Miroto kota Semarang di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda wang saya, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon 500 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

    jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

    sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  54. Assalamualaikum. Saya ingin bertanya. Sekiranya berlaku kerugian di dalam FCPO. Pihak broker perlu menghentikan beberapa 'invester' bagi mengurangkan kerugian tersebut. Sekiranya seseorang itu berada di dalam list tersebut. Bolehkah 'invester' mendapat semula modal yg telah dilaburkan dan berapa lama kah tempoh untuk pemulangan modal tersebut?
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  55. FCPO ni memang wujud dan betul. Tang tak betul saluran yg korang masok. ada banyak investment bank yg wujud berdaftar. Nak juga melabor ikut saluran syarikat entah pa2. mudah sangat kena tipu. memang betul fcpo mudah tapi tidak mudah tanpa ilmu. kena belajar bro. bukan main letak duit cm tu je pas tu harap untung banyak. study bro. belajar sungguh2.

    ReplyDelete
  56. = Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Komersial dan Pengembangan Keuangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Kembali Rumah dengan suku bunga rendah per tahun untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum . Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
    Hanya WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
    Tel .... (+ 44) 7480 729811
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  57. In this manner my associate Wesley Virgin's story begins in this SHOCKING AND CONTROVERSIAL VIDEO.

    As a matter of fact, Wesley was in the army-and soon after leaving-he unveiled hidden, "MIND CONTROL" secrets that the government and others used to get anything they want.

    THESE are the same tactics lots of celebrities (notably those who "come out of nowhere") and elite business people used to become wealthy and famous.

    You probably know that you use less than 10% of your brain.

    Mostly, that's because most of your brainpower is UNCONSCIOUS.

    Perhaps that conversation has even occurred IN YOUR very own brain... as it did in my good friend Wesley Virgin's brain 7 years ago, while driving an unlicensed, beat-up bucket of a car without a driver's license and on his debit card.

    "I'm so fed up with going through life check to check! Why can't I turn myself successful?"

    You've been a part of those those types of thoughts, ain't it so?

    Your success story is going to be written. You just need to take a leap of faith in YOURSELF.

    UNLOCK YOUR SECRET BRAINPOWER

    ReplyDelete
  58. If you're trying to lose weight then you certainly need to start using this brand new tailor-made keto diet.

    To create this keto diet, licensed nutritionists, personal trainers, and cooks joined together to produce keto meal plans that are productive, suitable, cost-efficient, and enjoyable.

    From their first launch in early 2019, 1000's of people have already remodeled their body and health with the benefits a good keto diet can give.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-proven ones given by the keto diet.

    ReplyDelete
  59. DO YOU NEED A FINANCIAL HELP? ARE YOU IN ANY FINANCIAL CRISIS OR DO YOU NEED FUNDS TO START UP YOUR OWN BUSINESS? DO YOU NEED FUNDS TO SETTLE YOUR DEBT OR PAY OFF YOUR BILLS OR START A GOOD BUSINESS? DO YOU HAVE A LOW CREDIT SCORE AND YOU ARE FINDING IT HARD TO OBTAIN CAPITAL SERVICES FROM LOCAL BANKS AND OTHER FINANCIAL INSTITUTES? HERE IS YOUR CHANCE TO OBTAIN FINANCIAL SERVICES FROM OUR COMPANY. WE OFFER THE FOLLOWING FINANCE TO INDIVIDUALS- *COMMERCIAL FINANCE
    *PERSONAL FINANCE
    *BUSINESS FINANCE
    *CONSTRUCTION FINANCE
    *BUSINESS FINANCE AND MANY MORE:
    FOR MORE DETAILS.CONTACT ME VIA.
    Contact Our Customer Care:
    EMAIL: :bullsindia187@gmail.com
    (CALL/WHATS APP) :+918130061433
    Our services... Guaranteed 100%

    ReplyDelete