Friday, October 19, 2012

WorldShoppersLink (WSL) Kemungkinan Besar SCAM!

Salam

www.worldshopperslink.com

Ada yang bertanya saya, adakah WorldShoppersLink satu bentuk SCAM? WorldShoppersLink (WSL) mempunyai kebarangkalian yang tinggi adalah sebuah SCAM. Antara hujah saya ialah, 

  1. Syarikat bisnes internet memerlukan volume traffic yang tinggi untuk memastikan bisnesnya berjaya. Traffic yang tinggi akan menjana keuntungan daripada pengiklanan yang tinggi. Traffic yang tinggi boleh diterjemah daripada Google Page Rank atau Alexa. Namun ternyata PageRank WSL hanya 0/10 yang mana blog saya lebih baik iaitu 1/10. Manakala Alexa pula menunjukkan WSL yg sepatutnya bisnes global mempunyai ranking ke 224 di Malaysia which is not bad, tapi rank yang ke 200,000 di India dan ke 400,000 di US. Bandingkan dengan Zalora.com.my yang merupakan website online shopping market Malaysia tapi ranking di India 100,000 dan US 200,000. Belum lagi dibandingkan dengan Amazon.com dan Ebay.com. 
  2. Kedua, kadar bayaran bagi satu klik per iklan bagi WSL adalah sangat tinggi berbanding Google Adsense dan Facebook Ads yang dikunjungi berjuta-juta pelawat sehari tetapi kadar iklannya sangat murah iaitu hanya beberapa cents per click. Manakala kadar bayaran bagi WSL pula mencecah 10$ untuk satu klik iklan. Tak masuk akal bukan?
  3. Ketiga, orang memasuki WSL bukan untuk membeli tapi hanya untuk buat duit. Lebih baik beli di Amazon.com, Ebay.com, Alibaba.com yang lebih murah dan kredibiliti tinggi. Jadi diyakini bahawa duit untung yang diberikan kepada peserta ialah hasil bayaran daripada peserta baru. 
Diharap anda dapat berhati-hati daripada menyertai skim seperti ini. 

Wallahualam.

202 comments:

  1. Anonymous5:59 AM

    hujah x berasas. masuk bakul, pujilah diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa hujah anda sbg bukti ia tidak berasas?

      Delete
    2. Anonymous1:40 PM

      SCAM maksudnya tak dibayar. kalau dibayar pun kira SCAM juga ke? fahami dahulu ayat SCAM sebelum membuat apa2 pernyataan.

      Delete
    3. Mr. Joha8:21 PM

      Tak berasas kepala hotak hang, dah berapa hari laman webnya tak boleh buka, tak payah cakap "BAYAR" nak bukapun dah tak boleh..!!

      Delete
    4. Anonymous2:40 PM

      Apa masalah ko Mr. Joha. Ko nak join tapi tak leh masuk atau apa masalah lain ko, org yang masuk guna pakai duit ko ker??...

      Ker sebab tak cukup duit nak join...

      Delete
    5. Mr. Joha7:56 AM

      Akupun dah join juga benda ni, aku dah check dari setiap sudut website dia. Dari sistem, plan pemasaran, plan pendapatan dan sebagainya dan memang dah sah sah ianya suatu skim cepat kaya..

      Sejak akhir-akhir ini dah ramai yang mengeluh, laman web dah tak boleh bukalah, pembayaran asyik pending je, dah 2 minggu takde bayaranlah dan berbagai lagi, itu semua bukan scam ke,LU PIKIRLAH SENDIRI..!!

      Delete
    6. Anonymous3:34 PM

      Aku setuju dgn hg mr.joha

      Delete
    7. Anonymous10:30 PM

      Aku pn dh join bnda ni n skrg dh mmpus pn kt k.trg.. Mla2 kta ada mslh ngn tkrn mta wang asng n dpt sprh je byrn. Pastu, habuk pn tadak. Smpt dpt skali je. Yg ke 2, sprh. Org yg duk pung pang pung pang rekemen kt aku pn, x nmpk2 btg hdng wlpn 1 tmpt krja. Mgkn srnk kot tpu org pastu blah.. Msk bln 11, skrg bln 1. Apa crta, x tau.. Dh KENA la jwbnya.. Muhasabah dri je la..

      Delete
    8. Anonymous11:14 AM

      Yg mna join awal tu untung lh sbb dok mkn wit org yg join lmbt ni..org yg join lmbt ni plak tggung kerugian sbb bkn stakat xbalik modal..habuk pun xdak..awai ajak join mulut maneh..dh dpt wit org senyap snyi mcm tu ja..

      Delete
    9. Anonymous11:14 AM

      Yg mna join awal tu untung lh sbb dok mkn wit org yg join lmbt ni..org yg join lmbt ni plak tggung kerugian sbb bkn stakat xbalik modal..habuk pun xdak..awai ajak join mulut maneh..dh dpt wit org senyap snyi mcm tu ja..

      Delete
  2. apa hukumnya worldhopperslink ni?

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:54 PM

    WSL pasti bungkus dlm masa sekejap jer. Tgk laa nanti. Biz global tengkorak depa mcm ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh nak mampus dh skrg...hik3

      Delete
    2. Anonymous10:42 AM

      aku pernah kene TIPU masuk projek ni...mmg TIPU...

      Delete
  4. Anonymous8:55 PM

    Konsep biz WSL tak berdaya maju langsung. Hampeh..beza bagai langit dgn bumi banding dgn GO

    ReplyDelete
  5. tunggu masa nak tutup je website tu. pastu semua baru nak menyesal kena tipu dengan program scam

    ReplyDelete
  6. Anonymous11:49 PM

    Yg beri komen kemungkinan besar tak langgan pun wsl . Tu pasal hujah kurang memberangsangkan. Banyak faktor seperti incentives dan breakeven point tidak di ulas. Sapa yg faham kira2 dia berani masuk. Tak faham tak boleh masuk sebab tak tau bila nak keluar. Semua bisnis ada risk. Beza antara bisnismen dgn bukan bisnis men ialah keberanian mengambil risiko. Kalau sekadar usd700 pun takut macam nak terkencing elok jual kacang putih aje. Saya masuk 6 lot ...700 x 6 usd. Saya breakeven 45 hari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11:15 PM

      bisnesman tengkurak. itu skim cepat kaya, Bank Negara nak kena masukkan dlm list ke baru nak hati2 sikit. kesian tul aku ngan orang sangap nak kaya cepat ni.

      Delete
    2. Anonymous1:43 PM

      WSL bukan skim cepat kaya. sila fahami konsep skim cepat kaya. setakat tambah pendapatan ciput boleh dikatakan cepat kaya ke? kalau nak cepat kaya join investment emas, hartanah atau forex. sekian

      Delete
    3. Anonymous5:10 PM

      hoi, WSL nk mampus dh...

      Delete
    4. Anonymous2:00 PM

      Wsl penipu besar smpai skrg lum dpt pulang modal...mse nk msuk upline mulut manis.jnji dpt la..duit akn berganda la..la ni habuk pun tarak!!!cit!!!

      Delete
    5. Anonymous10:39 AM

      ya..WSL mmg menguntungkan!! brapa juta dah masuk minggu ni?? 24.11.2012

      Delete
    6. Anonymous9:04 AM

      Mmg la untung kita yg downline ni xuntung...

      Delete
    7. Brother Zek8:32 PM

      Hallo bro kat atas tu, inilah skim cepat kaya ataupun skim cepat kayap, hahaha...

      Kalau modal 1K dapat ribu riban setahun, itu bukan skim cepat kaya ke, LU PIKIRLAH SENDIRI..!!

      Dah beberapa hari ni asyik tak boleh buka la pulak, bukapun dah tak boleh bro, apa lagi nak terima bayaran, geramnyeeeeeeeee...!!

      Delete
    8. Anonymous2:21 AM

      ceh...aku dh msok k...mmg pnipu...website dy lansung xleh bkk skrg..nsb bek boh yg plg rndah...tue pn sbb mak aku nk try...dan yg trbaru,,,27 nov 2012,,di sbuah kdai mkn dowg ada wt meeting psl bnda ny...dowg rmai2 jmpa dgn ejen yg prknalkan bnda ny...kes duet tak leh bwk kluar...haha...aku xtw apa lg sbb aku mls nk dgar tme tue...tp aku ksian yg mlabur bribu ribu tue...so,,,pada pndangan aku,,,law ada yg nk masuk bnda2 cmny,,,btalkan je lah...niat kowg tu k...

      dari ank muda,,,sg ptani,kedah...

      Delete
    9. Anonymous11:07 PM

      apa masalah ko... aku masuk x pakai duit ko pun. mmsg semalam kemarin x leh masuk... skg dah ok pun...

      susah org dok dengki2 hal orang... biar pun yang buat tu untung. dia nak menipu dia punya pasal laaa... sanggup tanggung risiko join, tak sanggup ilek2 situ masukkan duit dalam asb boleh beranak lagi... bole cepat kaya... siapa yang anggap WSL skim cepat kaya,.. asb bukan skim cepat kaya

      Delete
  7. Anonymous11:16 PM

    tp aku dh msuk yg rm2450 bulan bulan dapat rm960 dengan hanya 3bulan dah dapat untung..janji duit aku dapat balik..sbuln cmpur gn gaji aku keje 2000 keatas..

    ReplyDelete
  8. Anonymous4:20 PM

    Daaa masuk list wsl nie..check jer kt bnm...yg kaye ok laaa yg xsempat dpt blk rugi r......high risk br berdaya saing bisnes...

    ReplyDelete
  9. Anonymous4:40 PM

    Ape sebernya dah jd ngan WSL ni?dah xleh nk withdrawal keLR.. Kenapa ye?sasape tahu x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12:28 PM

      Sy pn msuk wsl klu dlu tiap2 mggu dpt 80usd skrg ni dh 2 mggu lum dpt payment ape dh jd ngn wsl?

      Delete
  10. myrightad infinity

    http://klikrmdolar.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Anonymous10:50 PM

    Apa plk tuh?

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. aku mls nak komen banyak²,tapi korang yg xjoin tu baik xyah ckap pape la sbb korang xtau pape pon psl bisnes nie,dah join bru komen kalo rugi..aku baru msuk 3 bulan dah dapat untung dekat 1k dah ngan wsl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcmaner dok dpt lg ker...hahahahha

      Delete
    2. Anonymous2:23 AM

      ceh...aku dh msok k...mmg pnipu...website dy lansung xleh bkk skrg..nsb bek boh yg plg rndah...tue pn sbb mak aku nk try...dan yg trbaru,,,27 nov 2012,,di sbuah kdai mkn dowg ada wt meeting psl bnda ny...dowg rmai2 jmpa dgn ejen yg prknalkan bnda ny...kes duet tak leh bwk kluar...haha...aku xtw apa lg sbb aku mls nk dgar tme tue...tp aku ksian yg mlabur bribu ribu tue...so,,,pada pndangan aku,,,law ada yg nk masuk bnda2 cmny,,,btalkan je lah...niat kowg tu k...

      dari ank muda,,,sg ptani,kedah...

      Delete
  14. Anonymous10:20 PM

    So skrg cmna bro.. Aku dah sebulan tp xdapat lg ni.. Ada sesiapa tahu xsebab ape dan kenapa.. WSL plk buat hal lambat nk withdrawal ke LR.. Humm.. Boring menunggu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12:31 PM

      Sy pn mpunyai mslh yg sama.bila nk dpt duit pun xtau la dh byk tunggakkan klu nk diikutkn wsl byr kt kite ni..

      Delete
    2. tSm, da org kata da hackers yg dh mkn wit kita..tie sbb dh slow skrg...n da pndpt kata kalu nk dpt blik wit kita kne pi luar ngr tunaikan...huhu

      Delete
  15. relaxx... website tgh buat mantainance sket la bro..biase la tu,aku dok buat bisnes topup kredit nset sblm nie pon sminggu skali ade buat server mantainance..btw aku lbih ske jual credit tu ngan ahli lain,xyah pkai LR,

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro boleh minta email? nak tanya sikit..

      Delete
    2. hahahah..dah terkincit ka...

      Delete
    3. Anonymous3:23 PM

      James xbaik kamu kata bgtu..

      Delete
    4. Juai credit tucmne?

      Delete
    5. Anonymous7:51 PM

      bengong james tu... dia org yang da duit jer tak join wsl... kalau ada duit masuk dah tuu...

      sbb tu cite lebehhh

      Delete
  16. aku plak join dlm seminggu dah pun dapat 5k.. ni kira dah lama la.. 5 minggu. dah terkumpul dlm 30k.. biarla nak spam pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. Vellu9:58 PM

      Hallo bro, kalau nak kelentong pun pandang2lah sikit. Minggu pertama kalau klikpun hanya dapat 1 sen je setiap klik, ko cakap dalam seminggu je dah dapat 5K BETUL KE BRO, pandai sungguh ko ye..

      Pastu minggu ke 2 dan ke 3 pihak admin akan hold dulu, minggu ke 4 barulah boleh buat klik, itupun modal RM2450 baru dapat USD80 seminggu, USD80 x 3.2 = RM256 SAHAJA, HABIS KO CAKAP DAPAT RM5K, MANA KO DAPAT..??

      Delete
    2. Anonymous2:26 AM

      blah la...pnipu je smua...aku pnah msok aku tw la...nsb bek aku boh 170 je...bwu bwk kluar 90...rugi 80 rngt aku...cong lbh...ada kwn aku msok smpai bribu rbu...mmg dpt byk mula2 tue...tp skrg,,,dy pn pning pala...ce cta cket??

      Delete
    3. Anonymous10:34 PM

      Ish...benda2 cam gini, kira nasib jer bro..lebih kurang mcm kerajaan langit la..alam maya jer..untung batu tenggelam ler, untung sabut, timbul..apa pun sblm nk masuk, apa2 jenis bisnes online ni study ckit , jgn la sampai begadai plak..skrg ni aku buat myrightad..klik2 jgk..tp nampak jauh lebih propher dr wsl tu...masuk kecik pun bleh buat duit..ckit2 je lah..dr kena tipu terus, kana...yang penting longterm..

      Pm me...mn_santo80@yahoo.com

      Delete
  17. aku plak join dlm seminggu dah pun dapat 5k.. ni kira dah lama la.. 5 minggu. dah terkumpul dlm 30k.. biarla nak spam pun

    ReplyDelete
  18. Anonymous11:45 AM

    website ok,.. upah klik sentiasa dapat.. tapi withdraw ke LR lama sangat pending... ada sesiapa boleh buktikan ke WSL lepas duit kita ke LR?

    ReplyDelete
  19. Dah tutup ke? skim menipu jer ni...melayu memang mudah kena tipu, sebab tamak..kalo betul benda ni, dah lama bank2 gulung tikar..dah lama rakyat malaysia dok goyang kaki jer.....

    ReplyDelete
  20. Maafla kepada yang marah. Kalau dapat balik duit tu alhamdulillah.. Cuma kalau ada untung tu perlu dipertimbangkan semula.. kerana menurut ulamak, melabur dalam skim cepat kaya yang tidak tentu bisnesnya adalah haram.. lebih baik tak dapat apa2 daripada dapat untung ribu2 tapi tak halal. betul tak? redha Allah dan keberkatan yang kita cari dalam dunia ni bukannya harta benda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  21. Anonymous2:45 PM

    WSL XDPT LG DUIT...LMBAT

    ReplyDelete
  22. Anonymous11:38 PM

    Yang join awal ok la...yang join belakang skit confirm x balik modal...jadikan ia suatu pengalaman yg berharga..

    ReplyDelete
  23. ape2 pon aku bukan la yg terawal join wsl nie,tapi still msih berjalan lancar,alhamdulillah.. aku xske pkai LR,mmg lambat cket kalo camtu.. aku lbih ske trade kredit2 tu dengan ahli lain je,sng..dapat cash on the spot,sape nak kredit bayar dlu,sng kan..

    ReplyDelete
  24. abu_muadz - xyah nak tazkirah aku la boss,aku dah mengambil kira smua tu dlu sblm join,ala relaxx la.. kami yg join wsl nie bukan dapat gaji bute tanpa mmbuat apa2 kerja,kalo ade sape2 yg ingatkan wsl nie mcm skim cepat kaye korang silap besar laa..lepas join kte kena buat kerja gak..kena klik iklan2 kat website diaorang tu,tu bukan kerja?kte gunekan mse kte gak baru la dia bagi ganjaran,same je konsep mcm bkerja tu kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la abang abu kita cakap tu bro, KLIK IKLAN tu hanya sekadar nak bagi nampak REAL je.. Cuba ko fikir, ko bayar kat admin RM1K sekali sahaja tetapi dia bayar ko berkali-kali sampai RIBU-RIBAN setahun, MANA DIA KOREK DUIT tu nak bayar kat ko..?? Duit ko bagi, dia bayar kat sponser ko, duit downline ko dia bayar kat ko pula, begitulah proses seterusnya sehinggalah sampai target yg dia nak berapa JUTA, lepas tu dia akan tutup kedai, betul wa cakap lu..!!

      Bro.. dia cakap tak payah cari orang, kan..? Kerja kita hanya klik iklan je.. Percayalah bro..itu hanyalah taktik dan politik kotor yg semata2 untuk dapat lebih ramai ahli sahaja. Sebenarnya aku pun join gak, hehehe.. tapi pakej silver je..tapi percayalah bro, tujuan aku hanyalah untuk dapatkan rahsia dia je dan sekarang aku dah faham plan dan sistem biz dia tu.. Kebanyakkan biz macam ni tak lama, setahun dua je, lepas tu..TUTUP..kalau tak caye, sama-samalah kita tengok nanti..!!

      Delete
    2. Anonymous2:29 AM

      aku cma tngu je nk tgok bro ny jadi mcm org2 yg kna tpu dpn mta aku smlam...haha...pakat cari ejen worlshopperslink ny blek nk tnya psl duet dowg xleh bwk kuar...

      Delete
  25. Anonymous6:57 PM

    Kalau tengok dari scamadviser
    Com domain sampai 2 tahun jer..gua bukan terer sgt pasal bisness online ni..tp tengok wesite pn dah x ader support dan forum...bila ada pprob. baru nk tanya admin...mana nak cekau adminnya...apa2pun moga2 semua urusan kt semua dipermudahkan..

    ReplyDelete
  26. Semua hujah-hujah di atas jelas menunjukkan bahawa WSL adalah satu skim cepat kaya. Hukum yang telah difatwakan bagi Skim Cepat Kaya adalah haram.. Walaupun dapat balik duit, dapat untung berganda-ganda tapi hukumnya tetap sama. Kenapa kita nak buat dosa sedangkan pahala kita pun tak banyak mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh mmg sah2 skim cepat kaya... tgk laman web pn nampak cam xcerdik je... kesian ngan melayu2 yg tertipu... sy ckp melayu sbb paling ramai bangsa melayu yg join, bangsa lain mungkin ada tp 1:30. akhirnye melayu la yg rugi. kpd yg setia ngan WSL tu maaf la ye sy ckp mcm ni.. igt senang ke org nk kasi duit ngan keja mudah camni? kte sndiri blh fikir la... WSL menjanjikan keuntungan & xkata pn tentang kerugian tp bila lingkup ada la yg akn kata setiap perniagaan mst ada untung rugi.. iye, mmg benar tapi skim2 cmni mmg menjanjikan keuntungan yg besar & berganda2.. dlm sistem perniagaan islam mmg ada untung rugi & keuntungan tu pula tdk tetap.. itu baru dinamakan perniagaan yg sebenar.. WSL bkn sejenis syarikat yg terlibat dlm perniagaan pengiklanan tapi perniagaan dlm penipuan. mula2 suap dgn keuntungan kemudian anda semua akn mengalami kerugian... kalau benar2 nk keuntungan buat blog sndiri & majukan blog.. letak nuffnang @ says kt blog anda... 1sen pn xde modal malah anda akan mendpt keuntungan. bangkitlah melayu... jgn la tertipu dgn skim2 mcmni.. wujudnye skim mcm ni sbb kte sndiri. xpernah serik

      Delete
  27. Anonymous12:34 AM

    WSL da mampus da skrg!!!!! hahahaahaha....bodo sape yang masuk WSL tu!!!! point ko nak jual kat sape??? ko offer 5 sen orang tanak beli!!! hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai, kamu mahu jual wsl kredit 5 sen? ada berapa wsl kredit yang ada?

      Delete
  28. Anonymous12:50 PM

    WSL dah keluar list BNM. biasala skim camni ada entry point dgn exit point. sampai satu tahap dia akan KO. sekarang BNM dah dapat trace memang akan tutup mcm kes tahun 2008. so long suckersssssssssssss!! pegi mintak keja la wei.. dapat 1000 sebulan pun dah bersyukur dengan duit yg halal. puiii

    ReplyDelete
  29. ada yang nak beli dollar wsl?

    ReplyDelete
  30. madal6:10 PM

    as'kum. knp website wsl dh xleh bukak? sume org yg join dh kene tipu ke? aku cdg nk klik iklan hrini. adoooiii...

    ReplyDelete
  31. Anonymous1:46 PM

    Mai sy tunjuk ajar cmna nk cair kan kerdit wsl anda.. Bg email dan fb anda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. anthony12:57 PM

      Tolong tunjuk cara cairkan kredit. saya punya email ialah anthony8822001@gmail.com/ 0167782589

      Delete
    2. sy pon nak tahu juga caranya...ni email sy ama7iya@gmail.com...tqvm

      Delete
    3. salam, saya pon nak tahu cemana nak cairkan kredit wsl email saya

      shierazshukri@gmail.com / 012-5511378

      tqvm

      Delete
    4. salam, saya pon nak tahu cemana nak cairkan kredit wsl email saya

      shierazshukri@gmail.com / 012-5511378

      tqvm

      Delete
    5. Anonymous8:43 AM

      Salam, nak juga.. deenminded89@yahoo.com.. tq

      Delete
    6. Anonymous12:38 PM

      Salam sy pn nk jgk..nora_hakimi@yahoo.com.my..tqvm

      Delete
    7. Anonymous12:55 PM

      APA MAKSUDNYA CAIRKAN KREDIT...TLG TERANGKAN?

      Delete
    8. Anonymous4:54 PM

      Saya nak tahu jgk dah byk ni WSL saya ni.........alang09@yahoo.com

      Delete
    9. Anonymous8:20 PM

      Salam, saya nak tahu juga cara macammana nak cairkan kredit WSL ni...azman_satneo@yahoo.com

      Delete
    10. Anonymous9:15 PM

      salam. boleh tunjukkan pada saya juga bagaimana nak cairkan credit wsl...tolong emel saya di spn82214@yahoo.com

      Delete
    11. Anonymous8:38 PM

      assalamualaikum,saya nak tahu juga email jamal809@ymail.com.terima kasih.

      Delete
    12. Anonymous11:14 PM

      salam tolong ajarkan...nh email sy..mimie_memet@yahoo.com

      Delete
    13. mcm mana email saya... watishah86@gmail.com

      Delete
    14. Anonymous2:49 PM

      saya nak tau jgak sbb depa baru bg no.lr akaun camna tapi takleh buka tak dak password

      ni email kamaljuan@rocketmail.com ok

      Delete
    15. Anonymous8:59 PM

      Saya Nk jugak.. tsm_rina@yahoo.com

      Delete
    16. Anonymous7:42 AM

      salam tolong ajarkan...nh email
      jeffry7785@yahoo.com

      Delete
    17. Anonymous1:10 AM

      Hii.. Tolong ajarkan camne nk cairkan kredit wsl ke LR.. Hazreyh@yahoo.com

      Delete
    18. hi, tolong ajar, asyrafantastic_01@hotmail.com

      Delete
    19. Anonymous9:40 AM

      Hi, pls teach me utk cairkan points saya. Ada 20,000 points. Mail to mrhafidro@gmail.com

      Delete
    20. Anonymous6:09 AM

      Tuan....tolong ajar sy macamana..email..mohdnazrieyahya@yahoo.com

      Delete
    21. huhuu xd pon emailnya?tlg la sy,pleaseeeee :(

      Delete
    22. salam sy pun nk jgk....sham2287@yahoo.com

      Delete
    23. Anonymous11:59 PM

      salam... sya nak jugak ....kupangsh@yahoo.co.uk

      Delete
    24. saya nak tahu jugak camna....nurizawatymustafa@gmail.com

      Delete
    25. Anonymous4:57 PM

      salam..sya pn nk tau jgak..noh_haz@yahoo.com.my

      Delete
    26. Anonymous7:22 PM

      bagitaula kat sini cara nak caikan kredit wsl

      Delete
    27. Anonymous10:50 PM

      tunjukkan bro..
      blankwinger@yahoo.com

      Delete
    28. Anonymous12:15 PM

      sy nak pula. email: sherly_liee89@hotmail.com

      Delete
    29. Anonymous11:37 PM

      Saya pun nk pls email to adibah.mohda@gmail.com

      Delete
    30. Anonymous1:51 PM

      saya nk jga.email hamizanwahab@yahoo.com

      Delete
    31. Anonymous7:19 PM

      aya pun nk pls email to arsenalranger@gmail.com

      Delete
    32. Anonymous2:57 PM

      saya pun nak....tolong saya, sanjeev_scorpio@hotmail.com

      Delete
    33. Anonymous4:31 PM

      Salam.. Maaf semua lambat upgrade.. Sibok duat bisnes lain pulak.. Hehe.. Ye mmg wsl xdapat duit dah.. Korang boleh tengokj la.. Tp duit xmasuk..

      Bisnes terbaru pulak sekarang ni boleh layari http://myrightadlegacy.com/
      Di mana anda akan dibayar oleh syarikat gergasi dan berjenama..
      Income bulanan tetap rm600/1200 dan lebih lg..
      Pertanyaan/pendaftaran boleh msg@call sy 0194176102
      Facebook salam ustaz (al-hafiz)

      Delete
    34. Anonymous1:37 AM

      Saya pun mintak jasa baik Tuan bantu saya nk cairkan kredit ni

      fraidayz@yahoo.com

      terima kasih tuan

      Delete
    35. Anonymous11:13 AM

      salam....minta tlg jgk....al_hafeez08@yahoo.com.my

      Delete
    36. Anonymous11:13 AM

      salam....minta tlg jgk....al_hafeez08@yahoo.com.my

      Delete
    37. Anonymous5:27 PM

      nazzheart12@gmail.com

      Delete
    38. Anonymous1:09 AM

      Wassalam.. Maaf.. Harap paham semua.. Harap boleh stop di sini je.. Wsl xdapat dah.. Tq

      Delete
    39. Anonymous1:12 AM

      Dan juga sy xkan email dah korang.. Harap paham..

      #kata last wsl mmg xdapat ape2 dah

      Delete
    40. Anonymous6:49 PM

      salam...
      tolonggggggg la mana yang boleh.
      nakcarik_kayu@yahoo.com

      Delete
  32. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  33. Hancur bisnis online karena Kecurangan, saya baru join 8 Rhodium belum bayar sama sekali, Speedline sebagai jilid1 dan WSL sebagai Jilid2, perlu diketahui pada saat bisnis sudah booming jangan ikut lagi karena mereka sudah meraih untung,

    ReplyDelete
  34. Anonymous5:26 PM

    Disebalik kerakusan yang dah mendapat untung riban2..pasti ada yang merana sekarang...kesian...

    ReplyDelete
  35. Admin tolong tunjukan cara bagaimana hendak cairkan credit wsl ini.ariffhajar@gmail.com

    ReplyDelete
  36. Admin tolong tunjukan cara bagaimana hendak cairkan credit wsl ini.ariffhajar@gmail.com

    ReplyDelete
  37. ndak apa lah makan duit haram.. dari pada kerja di Bank , asuransi ,dan finace...itu semua juga ada unsur haramnya....
    di instansi pun sering orang makan duit haram....pengaruh liberalisme tidak bisa kita hindari... produksi di kuaasai perusahaan besar bgai mana kita bisa bersaing...kasian kami yang miskin ini....

    ReplyDelete
  38. Anonymous12:10 PM

    Bila wsl dh jatuh baru teringat kawan untuk mintak tolong kan..

    ReplyDelete
  39. boleh emilkan saya cara nak cairkan kredit wsl? alaisysuria@gmail.com @ nurul_lan78@yahoo.com

    ReplyDelete
  40. Anonymous2:38 PM

    relax ar depa update jer tu

    ReplyDelete
  41. Anonymous3:29 PM

    Sy tgk lr telah kne blacklist ngn bnm...tdpt 77 sykt yg kne blacklist..aduyai kn ke duit tu kne wd kt lr tu sbb smpai ke ari ni pending...

    ReplyDelete
  42. Anonymous9:51 PM

    bwu masukand da dpt byk rm.... melayu pandai cakap jew tp tk berani join kaji la dulu.....

    ReplyDelete
  43. Anonymous1:19 PM

    Sy dh join tp sblm lr kene blacklist dgn bnm.skrg sy msih lum pulang modal lg.

    ReplyDelete
  44. Anonymous3:42 PM

    Ari ni bkk acc wsl no acc lr dh xde pulak ni msti ade org nk sabotaj wsl ni..jahat la diorg ni xblh tgk org senang..puii!!!

    ReplyDelete
  45. sja suka2 kumpul poin..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous9:21 PM

      i like.. saja2 jer masuk. untung ok. rugi tak perlaaa kan. nama pun bizness. ada untuk ada rugi. buat bisness kat luar pun kadang tu tak pulang modal, muflis pun ada. kalau join nie rugi tak laaa sampai muflis...

      hehehe..

      ramai sangat dengki kot..

      Delete
  46. Anonymous4:41 AM

    Korang semua lupakan bab wsl sbb owner wsl rakyat malaysia namanya tarmizi dan org kuat dia cikgu azmi.bank negara dah beku akaun bank tarmizi di malaysia.tapi belah indonesia dan thailand masih kukuh wsl.la ni tarmizi dh operasi kt indon.lr x dak masalah.bank negara x leh kacau lr.sbb tu korang x leh transfer usdolar ke lr sbb akaun bank dh dibeku.so nk jual us hangpa,pi jual kt geng wsl indon atau thai.la ni tarmizi dok buat bisnes myrightad.so korang tahu sbb apa wsl malaysia sangkut tang lr.lr x masalah.cuma bank negara dok kacau sbb tarmizi x yah byr tax.wsl memang scam.mcm skim pak man telo.

    ReplyDelete
  47. Anonymous11:46 AM

    Salam ade 1 upline sy ni kata lr ade mslh disebabkn us kne taufan sandy jd sistem ade mslh skit nk tnye kt korang adekah disebabkn bencana itu ianya mganggu lr

    ReplyDelete
  48. Anonymous3:09 PM

    Lr ok.member gua nk transfer dr mybk ke lr ok jer.belah indon n thaI transfer wsl ke lr cuma 5hari jer.kt malaysia dok pending dekat 3minggu.apa sebab?dolar bank kita kena tahan ole bnm.he he he.lupakan wsl.

    ReplyDelete
  49. Anonymous5:47 PM

    Mane blh lupekn bgtu saje kalu blm dpt pulangan modal.kalu dh dpt pulangan taubat xnk msuk lg benda2 camni..

    ReplyDelete
  50. Anonymous12:28 AM

    Saya nk tahu jgk..email mariah.ramli@yahoo com

    ReplyDelete
  51. Anonymous9:05 AM

    Tu la.melayu mudah kena tipu ngan skim cepat kaya mcm wsl,myrightad dan mcm2 lg.asal klik iklan jer dpt 8dolar.cuba la buat bisnes yg ada faedah munasabah.klu nk gak duit cara mudah,korang kena la buat mcm tarmizi tu.beli domain web,buat sistem auto generate money dan bukak 1 akaun bank.promote kt internet.risiko tinggi.memang nampak kejam.mudah dpt $$$.

    ReplyDelete
  52. Anonymous9:38 AM

    Admin, boleh mail to mrhafidro@gmail.com cara utk cairkan points Wsl saya? Ada 20,000 points

    ReplyDelete
  53. Anonymous11:41 AM

    Wsl is a big liar!!!geram aku ni xdpt pulang modal lg...upline xpyh la nk bg mcm2 alasan saje nk sedapkn ati downline ckp je dh xblh nk rolling lg duit byrn xblh nk dibuat lg smpai bila2 ckp camtukn senang..ni x downline asyik la mghrp mggu ke mggu,bln ke bln hishhh!!!!geram aku ni!!!!

    ReplyDelete
  54. Anonymous7:12 PM

    Admin. Emel saya sweet_death616@yahoo.com cara nak mencairkan kredit wsl. Tq.

    ReplyDelete
  55. Anonymous1:37 AM

    He he he...tarmizi owner wsl n myrightad dh untung $3.4juta ringgit hasil duit hangpa semua.x payah ler korang semua mintak cair usd korang kt admin.x dak pekdah bg emel kt dia.korang semua bodoh.tu ler,nk msk skim cepat kaya kena la msk awal2,ni msk lebih 6bulan,x dan nk blk modal.nk cepat seronok,tgk jer la bal wsl tiap mggu.abuk pun tarak.wa wa wa

    ReplyDelete
  56. Anonymous6:42 AM

    anak anjing syirik sama bisnis WSL yah??
    hahahahaha

    ReplyDelete
  57. Anonymous6:43 AM

    dasar keparat semua nya...
    saya top leader WSL daerah bali...

    ReplyDelete
  58. Anonymous10:06 AM

    Top leader daerah bali..mcmane dgn kamu punya wsl ok nggak?wsl m'sia bmslh

    ReplyDelete
  59. Anonymous4:25 PM

    Admin, boleh email to
    fauzi.tk@gmail.com cara utk cairkan
    points Wsl saya?
    Tq.

    ReplyDelete
  60. Anonymous7:05 PM

    ontahlaaaaaaahhhhh

    ReplyDelete
  61. Anonymous1:28 PM

    lama dh dok pending ni...mna org2 kuat wsl buat pencerahan sikit...

    ReplyDelete
  62. Anonymous3:50 PM

    Org2 kuat wsl dok diam aje skrg ni ke?mcmane dgn org yg bru msuk ni kesian arr kt kami ni 1sen xdpt pape...tlg la buat sesuatu agar kami dpt pulang modal

    ReplyDelete
  63. Hii.. Tolong ajarkan camne nk cairkan kredit wsl ke LR.. mdisaf74@gmail.com

    ReplyDelete
  64. Sabar jer la,ni pgajaran bt Kita smua.duit blh d cari :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous9:26 PM

      betul tu... ada untung ada rugi... standard laaa.. apapun tunggu jer.

      Delete
  65. Anonymous8:57 AM

    Huhuhu...tp sedey cik erny...lum dpt modal lg...ade sape2 blh tlg ke camne nk cairkn kredit dr ari tggu email xmsuk2 pn tlg la ajar sy..ni email sy nora_hakimi@yahoo.com.my..tlg la ye....

    ReplyDelete
  66. Anonymous9:23 AM

    Salam mcmane dgn wsl dh ade jln penyelesaian?smpai bila lg nk tggu dgn tggu?klu ade org yg pkar kt sini blh x jelaskn pd sy ade sinar ke dak ni..dh bosan arr mnunggu..

    ReplyDelete
  67. dh mmg sah2 skim cepat kaya... tgk laman web pn nampak cam xcerdik je... kesian ngan melayu2 yg tertipu... sy ckp melayu sbb paling ramai bangsa melayu yg join, bangsa lain mungkin ada tp 1:30. akhirnye melayu la yg rugi. kpd yg setia ngan WSL tu maaf la ye sy ckp mcm ni.. igt senang ke org nk kasi duit ngan keja mudah camni? kte sndiri blh fikir la... WSL menjanjikan keuntungan & xkata pn tentang kerugian tp bila lingkup ada la yg akn kata setiap perniagaan mst ada untung rugi.. iye, mmg benar tapi skim2 cmni mmg menjanjikan keuntungan yg besar & berganda2.. dlm sistem perniagaan islam mmg ada untung rugi & keuntungan tu pula tdk tetap.. itu baru dinamakan perniagaan yg sebenar.. WSL bkn sejenis syarikat yg terlibat dlm perniagaan pengiklanan tapi perniagaan dlm penipuan. mula2 suap dgn keuntungan kemudian anda semua akn mengalami kerugian... kalau benar2 nk keuntungan buat blog sndiri & majukan blog.. letak nuffnang @ says kt blog anda... 1sen pn xde modal malah anda akan mendpt keuntungan. bangkitlah melayu... jgn la tertipu dgn skim2 mcmni.. wujudnye skim mcm ni sbb kte sndiri. xpernah serik

    ReplyDelete
  68. Anonymous2:59 PM

    I want to report an online shop : Kachfashion (www.kachfashion.com). On 13 October 2012. I made payment to KACH Enterprise (PG0221642-W), an online clothing shop in Malaysia. They didn't contact me even after payment was received until I inquired about my purchase 8 days later. Finally, after 15 days or so after they had received my payment, they sent me a torn garment! Upon complaining to them. I was told to send the dress back to the company within 7 days from 5 Nov 2012 if I wanted a refund. Pos Laju delivered the dress back to them on 6 Nov. 2012 but to date (24 Nov), I have yet to receive a refund. Kachfashion has ignored all my emails, Twitter & Facebook messages. The company also deleted my online account so I can't trace my order! They have also deleted all my public messages on their Facebook page inquiring about my refund. The phone number listed in one of their advertisements is also a wrong number. I have proof of all email correspondences with the company. Beware of shopping at Kachfashion! I have reported the company to all the relevant authorities in Malaysia.

    Company Information
    KACH Enterprise (PG0221642-W)

    Correspondence Address
    27B, Jalan Perai Jaya 3
    Bandar Perai Jaya
    13600 Perai
    Pulau Pinang, MALAYSIA

    Enquiry
    info@kachfashion.com

    MALAYSIA Facebook pages : Kachfashion / Karen Kachfashion / Kachfashion Kach / Kach Kachfashion

    ReplyDelete
  69. Anonymous3:14 PM

    Bagi orang yang memancing,tapi tak nak pasang umpan,boleh dapat ikan ke?bagi yang dah pasang umpan plak belum tentu dapat ikan,tapi bagi yang yakin dan berani plak tak pernah nak rasa takut...tanyalah diri sendiri..sejak masuk WSL saya dapat tiap2 minggu,soal apayang nak berlaku pada masa depan apa peduli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous9:29 PM

      memang terbaek laaaa. setuju sangat. tak berani nak invest dok diam2 kannn. ada duit boleh cite, tak der duit nak invest jgn cakap banyak... puiii

      Delete
  70. Anonymous12:16 PM

    skrg dah terkubur...

    ReplyDelete
  71. Anonymous9:02 AM

    tolong email cairkan wsl usd mutalibgold2020@gmail.com

    ReplyDelete
  72. Anonymous1:04 PM

    wa kena beb!!!!!!!!! redha je la

    ReplyDelete
  73. Anonymous2:30 PM

    berdoa je la wahai sahabat2 ku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous9:29 PM

      tu yang terbaik dari cakap banyak kannn

      Delete
  74. Anonymous2:33 PM

    dh 2 hari x leh nk klik iklan pulak ni huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:34 AM

      sma la... :) nmpak sgt tpu...mrh ade,,nk gelak pn ada...hahaha

      Delete
  75. Anonymous2:35 PM

    WSL bermaksud Wang Sudah Lebur le rsnye huhuhu

    ReplyDelete
  76. Anonymous2:40 PM

    ade konspirasi politik rsnye ni huhuhu

    ReplyDelete
  77. Anonymous9:33 PM

    x pun ada yang dengki kottt

    ReplyDelete
  78. walau macam mana oun kita masih menuggu

    ReplyDelete
  79. Anonymous4:58 PM

    Salam semua.mai mai bikin dolar us untuk long term.janji ada internet,akaun paypal n emel anda.x kuar modal.janji klik iklan.sah di sisi law cyber. Klik web ni.
    http://adv3.ptctop10.info/

    ReplyDelete
  80. hehehehehe...
    aku hanya mampu tergelak...

    aku teringat satu felem pendek zaman 80an dulu...
    cerita pasei monyet nak makan cabei...
    sang kancil nasihat dia..
    "jangan monyet..jangann.."
    "aku tak kira..aku nak makan jugak..."

    hahahahaha...

    ReplyDelete
  81. Anonymous4:46 PM

    Bisnes terbaru pulak sekarang ni boleh layari http://myrightadlegacy.com/Di mana anda akan dibayar oleh syarikat gergasi dan berjenama..Income bulanan tetap rm600/1200 dan lebih lg..Pertanyaan/pendaftaran boleh msg@call sy 0194176102Facebook salam ustaz (al-hafiz)

    ReplyDelete
  82. Anonymous10:41 PM

    JOM YG BERMINAT NAK INCOME TIAP2 BULAN RM600/1200 DAN BANYAK LG..
    HANYA BEKERJA DI DEPAN KOMPUTER SAHAJA..
    XPERLU TAJA ORG..
    XPERLU JUAL BARANG..


    PROGRAM PENGIKLANAN OLEH MYRIGHTAD.. DIMANA ANDA AKAN DIBAYAR OLEH SYARIKAT GERGASI DAN BERJENAMA..

    AMBIL MASA WITHDRAWAL KE LR 1-3 HARI SHJ! KAMI DAH CUBA HANYA 6 JAM DAH APPROVE!

    BERMINAT/PANDAFTARAN SMS@CALL
    NO 0194176102
    FB SALAM USTAZ(AL HAFIZ)
    EMAIL USTAZALHAFIZ@YAHOO.COM

    (KAWASAN KULIM HITECH KEDAH)

    ReplyDelete
  83. Mudah . Daftar org masuk wsl dgn point wsl ,duit jangan pakai ,
    Join program www.buildrichhk.com. sehari 3%. Boleh withdraw RM melalui maybank
    Contact sam 0192412898 .salam sejahtera
    TAk pernah ada biz camni yang tahan lama ,so work smart.jangan
    Merungut .berani buat berani tanggung , pdg ke dpn camna nak buat income lebih .bukan bawa masalah citer kat orang. Buang masa je.

    ReplyDelete
  84. Mudah . Daftar org masuk wsl dgn point wsl ,duit jangan pakai ,
    Join program www.buildrichhk.com. sehari 3%. Boleh withdraw RM melalui maybank
    Contact sam 0192412898 .salam sejahtera
    TAk pernah ada biz camni yang tahan lama ,so work smart.jangan
    Merungut .berani buat berani tanggung , pdg ke dpn camna nak buat income lebih .bukan bawa masalah citer kat orang. Buang masa je.

    ReplyDelete
  85. Anonymous12:20 AM

    huawaa.... apa dah jadi wsl ini.ramai member duk mengharap bila la nak bayar.....tunggu punya tunggu hampeh pun tarak

    ReplyDelete
  86. Anonymous9:55 AM

    beginilah akhirnya apabila berlaku lambakan point(usd),dulu usd80( RM240 )sekarang.... tengok saja lah point yang makin bertambah....

    ReplyDelete
  87. Anonymous1:25 AM

    Slmat tggal wsl. Toksahla join biz yg klik2 or tgk video dapat duit lg x da Gunanya

    ReplyDelete
  88. Anonymous9:50 AM

    Ksian la.....kami owg bru.sesen pun x dpt lg.duit x dapt blik.loan kna settle ....apapun kami still mngharap...

    ReplyDelete
  89. Anonymous4:28 PM

    Myrightad pun boleh,yg terbaru myadv4u.com(masuk hari ini 38hari) yg berdaftar dengan suruhanjaya syarikat malaysia.dengan modal rendah anda akan dapat rm80-rm90 setiap bulan.tidak payah tukar duit ke LR.sistem auto direct ke akaun bank anda setiap minggu.
    layari www.myadv4u.com
    Jika berminat pertanyaan/pendaftaran


    boleh msm/call number 0194176102

    ReplyDelete
  90. Anonymous12:11 AM

    boleh tolong bgtau mcm mana nak cairkan point wsl ni? ini email saya nziey_009@yahoo.com harap boleh membantu.terima kasih

    ReplyDelete
  91. Anonymous2:40 PM

    Harapan tinggal harapan..padanlah muka aku xdpt pulang modal msuk benda2 mcm ni...huhuhu!!!aku rase dh msuk sebln lebih kredit dok pending..upline pun xdpt nk wat pape...huh!!pa la nasibku ni...konon nk idup senang la sikit ..tp hampeh!!selamat tggl la WSL..Wang Sudah Lebur...

    ReplyDelete
  92. Anonymous5:04 AM

    ada sesiapa yg nak jual Liberty (LR) dgn rate 3.0??? nak guna main forex. call 0198839116

    ReplyDelete
  93. yang dah merugi, balik modal ataupun dah untung dari WSL yang katanya dah 'kelaut'... buruan dah daftar yang satu ini: http://www.ricanadfunds.com/?adhypermana

    ReplyDelete
  94. Bisnes online ni business alam maya, atau dlm sej melayu lama, business kjaan langit..hehe..benda2 ni nasib je..untung sabut timbul la, untung batu tenggelam..yg penting, sblm nk buat sesuatu biz online ni, study ckit backgrd company ka, apa2 yg patut..kalau nak masuk jgk, jgn la sampai memudaratkan kita..try kecik2 dulu..nk cpt kaya, last2 , kayap..nampak...skrg ni aku buat myrightad infinity..klik2 iklan jgk..tp nampak jauh lebih propher dr wsl la..system lebih telus..yg syok bleh donlod apk google playstore..k lah..kalau nk tau details..pm me k....mn_santo80@yahoo.com

    ReplyDelete
  95. Anonymous12:25 PM

    Myrightad pun mantop,myadv4u pun boleh.dimana syarikat yg berdaftar.. CEO pemilik syarikat sendiri turun bg taklimat.masuk hari ini hari yg ke 40lebih.. Dengan modal murah shj boleh dpt 3,4, sebulan.. Sistem auto sendiri setiap minggu direct ke bank tak payah tukar2 LR.. Jadilah org yg terawal.. Jngan segan/malu. yg berminat boleh sms/call sy number ini 0194176102.. . Nak duit bnyakkan usaha.. InsyaAllah berjaya. :)

    ReplyDelete
  96. Anonymous12:40 PM

    allah maha mengetahui......

    ReplyDelete
  97. Anonymous1:31 PM

    WSL dah x de ke...???? withdrawal dah lebih sbulan, tapi tak de byaran pon ke LR...
    Kesian rerakan aku yg baru joint.... nak dpat duit lebih... rupa2nya kena kapor gamaknya...

    ReplyDelete
  98. Anonymous1:36 PM

    ada sesapa yg arif nak tolong utk cairkan WSL...??
    musim sekolah dah nak mula ni....
    yuran2 dan bayaran2 kemasukan nak kena bayar.....
    tolong beri info kat saya:
    E.Mail: supermas_1007@yahoo.com.my
    Kpd yg jadi Admin.... janganlah mendiamkan diri..

    ReplyDelete
  99. Anonymous5:14 PM

    Sy setuju anon 1:36,kpd admin tlg la buat sesuatu jgn buat diam...tipon pun xdak kt downline..hrp2 ade pencerahan..

    ReplyDelete
  100. Anonymous2:09 PM

    Memang kena tipu...dah berbulan..WSL tak bayar..Indon and thailand pun sangkut. Kesian kpd yg kena tipu termasuk aku..huhuhu! Mmg haramjadah..betui..!

    ReplyDelete
  101. Anonymous1:45 PM

    company ni da ttup... kwn ak ckp company tu xmampu nk byr... xyahla masuk ...

    ReplyDelete
  102. Anonymous1:05 AM

    hari ni x leh buka web dah

    ReplyDelete
  103. INVESTASI ONLINE TERBAIK SAAT INI
    AMAN & TERPERCAYA
    JADI, ANDA TIDAK PERLU TAKUT KEHILANGAN UANG ANDA
    SILAHKAN KUNJUNGI BLOG SAYA UNTUK LEBIH DETAIL
    http://lazyboy-business.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr.Joha11:14 PM

      Yang ini pun haram jadah jugak..

      Delete
  104. Anonymous3:09 PM

    sian kt kwn..dia join siap wat loan lg..skang kena byr loan dh..

    ReplyDelete
  105. Anonymous3:10 PM

    JGN LA TIPU OIII....DAH SEBULAN LEBIH XDPT2 LG DUIT NI...

    ReplyDelete
  106. Anonymous3:50 PM

    Jom sesiapa yg berminat nak melabur duit pekej rendah rm340 cukup setahun boleh 30ribu.. Msg/call sy number 0194176102

    ReplyDelete
  107. Anonymous4:28 PM

    sekarang dah wslingkup...kesian pakcik2 kat kg yang terpedaya dgn janji manis leader2...mereka org tua tak tau apa2sebenarnya pasal benda wsl ni,yg mereka tahu bulih dapat duit tiap2 minggu.

    ReplyDelete
  108. Salam...sapa tau pasal program terbaru ni...macam berangin je..http://adfoc.us/4109815202350

    ReplyDelete
  109. Anonymous5:29 PM

    salam,setelah saya membaca komen2 yang ada,saya ingin jelaskan,bahawa ini lah yang dikatakan gerakkan freemason yang perlu kita faham,dari apa yang saya tanya kepada mereka yang telah masuk,banyak maklumat diri dipaparkan,bagi saya,mungkin tahun 2013 bulan 6 akan ada satu agenda dari pihak mereka.walau apa pun,saya hanya faham dari sudut penelitian saya sahaja,ini hanya pendapat,kalau tuan2 ada apa2 nasihat,komen,berikan,agar ramai boleh memahami dan mengkaji.

    ReplyDelete
  110. Anonymous11:55 PM

    WSL apa dah jadii.... ???? nyesal masukk.. habuk pun xde..nasib baik modal dpt........ n bodoh punya owg yg ajak aku msukk... wat diam diri jee..sejak WSL xle bukaaa

    ReplyDelete
  111. tengok plan pun dah tahu nak menipu...apada...

    ReplyDelete
  112. Salam semua...kpd yg sudah join wsl dan gagal...saya harap anda jgn putus asa...yg lepas tu sudahlah...jadikan sebagai satu "lesson" atau pengajaran. Yg menawarkan untung tinggi biasanya ada lah yg tak kena...
    Kpd yg berminat shj...saya menjemput anda lihat biz iklan yg baru ni....www.adstreme.com....hanya dgn iklan apa saja barangan, perkhidmatan atau apa saja yg tidak bertentangan dgn undang-undang, anda boleh iklan...komisyen bermula dari serendah RM1.50 hingga lah kpd RM700/seorg...tak perlu bayar mahal...cuma RM60 dah dpt 6 petak iklan...pastu promote kat kawan..
    Selamat mendaftar...

    ReplyDelete
  113. Saya seorang pemberi pinjaman pinjaman peribadi yang mempunyai semua yang diperlukan untuk menjadi pemberi pinjaman tulen i memberi pinjaman yang terbaik untuk pelanggan saya pada kadar faedah rate.The yang sangat mudah untuk pinjaman ini adalah 3% .saya memberi pinjaman kepada individu awam dan swasta. jumlah maksimum i memberi di dalam pinjaman ini adalah $ 1,000,000.00 USD mengapa jumlah minimum i memberi keluar ialah 5000.for maklumat lanjut hubungi email osmanmoneynservice@gmail.com
    Maklumat Penuh Anda:
    Nama penuh :………
    Negara: .............
    menyatakan: .............
    Seks: .............
    Alamat ............
    Tel: .............
    Pekerjaan: ...... ..
    Jumlah yang diperlukan: ............
    Tujuan Pinjaman: ...... ..
    Tempoh Pinjaman: ............
    Nombor telefon :………
    Kenalan e-mel: osmanmoneynservice@gmail.com

    ReplyDelete
  114. Did you know there's a 12 word phrase you can communicate to your partner... that will trigger intense feelings of love and instinctual appeal to you buried inside his chest?

    Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, please and care for you with his entire heart...

    12 Words Will Fuel A Man's Desire Response

    This instinct is so built-in to a man's genetics that it will drive him to try better than ever before to to be the best lover he can be.

    As a matter of fact, fueling this all-powerful instinct is absolutely mandatory to getting the best ever relationship with your man that the instance you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You will soon notice him open his heart and mind for you in a way he never expressed before and he'll identify you as the only woman in the world who has ever truly understood him.

    ReplyDelete