Friday, July 20, 2012

Punca Utama Great Depression

Salam,


Sejarah mungkin berulang lagi dan lagi jika sistem ekonomi sedia ada masih kita teruskan. Kita sepatutnya sudah mula berhijrah kepada sistem ekonomi yang baru. Kerana ternyata sistem ekonomi yang sedia ada berdasarkan apa yang telah dilaksanakan di Amerika tidak dapat mewujudkan satu pasaran yang adil dan kualiti hidup yang sejahtera. Malah kita semakin jauh daripada menuju ke arah itu. 


Kenapa kita perlu tiru Amerika yang jelas telah merosakkan sistem ekonomi dunia? Kenapa kita tidak bangkit dengan sistem ekonomi baru yang lebih mapan, adil dan menjamin kesejahteraan. Pakar-pakar ekonomi dunia telah lama membincangkan hal ini dan menyeru ke arah perubahan. Namun ia telah dihalang oleh golongan tertentu (baca: Yahudi Zionis) yang mahu mengaut keuntungan berganda daripada kekacauan ini


Ayuh wahai negara-negara Islam dan rakyatnya. Bangkit dan bersatulah. Allah telah kurniakan sumber alam yang hebat di negara-negara kita. Orang beriman sepatutnya menjadi Khalifah di muka bumi. Sepatutnya kita yang mentadbir ekonomi dunia. Bukan menjadi pak turut kepada sistem ekonomi ciptaan manusia yang jelas membawa kita menuju kehancuran. Sampai bila harus kita biarkan orang kafir mentadbir alam dengan cara yang salah? Jom kita timba ilmu ekonomi dan mulakan jihad!





No comments:

Post a Comment